شیعه آنلاین

زیــــــــــــــباترین نام جهان علـــــــــــــــــــــی

شیعه آنلاین

زیــــــــــــــباترین نام جهان علـــــــــــــــــــــی

۴ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

آمریکا همواره یکی از کشورهای است که در جهان به چشم کشوری آزاد قلمداد میشود که در تبلیغات خود حتی بسیاری از جوانان علاقه مند به سفر های خارجی را به این کشور می کشانند تا چهره ای متفاوت از خود به جهان نشان دهند.
اما آزادی در آمریکا را می توان گفت یک ادعایی بیش نیست، زیرا هر روز در خبر ها دست کم چند خبر از قتل و تجاوز و یا دزدی از آمریکا می شنوید که این نشان از نا امنی شهروندان آن کشور را می دهد و یا حتی میتوان کشوری بی در و پیکر آن را دید.
گرچه آمریکایی ها خود را برتر از دیگر کشورها می دانند و قدرت مطلق را از آن خود دارند اما همان قدرت ها بارها با کشورهای ضعیف عربی شکست خورده و یا ملوانای که به دست سرداران ایرانی دستگیر شدند و اشک ترس و اضطراب در چهره آنان دیده می شد.
سربازانی که در فیلم های اکشن هالیوودی می توانند یک کوه را جابه جا کنند و یا به تنهایی با یک لشکر مبارزه نمایند به دست نیروی سپاه جمهوری اسلامی ایران آنگونه دستگیر می شوند .
این کشور در طول تاریخ رهبران متعددی در خود دیده است ، رهبرانی که در قالب ریاست جمهوری به مدت 8 سال سکان هدایت این کشور را بر عهده می گیرند.
شاید در خبرها شنیده باشید که این روزها اسناد و مدارکی از سوی دو نامزد ریاست جمهوری این کشور علیه هم رونمایی می شود به چه تعدادی رسیده است از همه مهمتر اینکه در این اسناد شهوت پرستی و حتی تجاوز نیز دیده می شود .
جمعه (23 مهر) دو زن به نام‌های کریستین اندرسون و سامر زروس، ترامپ را به آزار جنسی متهم کردند، پیش از این نیز اتهامات مشابهی علیه ترامپ مطرح شده بود ولی او تمام آنها را رد کرد و چنین افرادی را «دروغگو» خواند.

این ادعاها درحالی مطرح می‌شوند که ستاد انتخاباتی ترامپ طی هفتۀ گذشته و به‌دنبال افشای یک فایل صوتی و ویدئویی از اظهارات توهین‌آموز او علیه زنان در حدود 11 سال پیش، با موج بی‌سابقۀ انتقادات روبرو شده‌است.
افرادی که گذشته این چنینی دارند چگونه می توانند سکان یک کشور که قدرت اول جهان خوانده می شود را به دست بگیرد ؟ رهبران مفسدی که با قدرت و نفوذی که در بدنه سیاست دارند توانسته اند تا این مرحله از انتخابات پیش آیند و مردم این کشور نیز از بین تنها دو حق انتخاب به اجبار به یکی از این دو باید رای بدهند.
اگر به گذشته این کشور نیز بازگردیم رهبران نخستین آمریکا همان هایی هستند که برده داری را در شان خود می دانستند و از سیاه پوستان به عنوان یک برده استفاده می نمودند.
آمریکا کشوری که سیاست ها و امنیت کشور خود را نمی تواند محقق سازد و این روزها ادعای برقراری امنیت در کشور های حوزه خلیج فارس را دارد، سیاست هایی که دیگر دستشان برای همه جهانیان نمایان شده است .

یادداشت: وحید شهرکی

  • امید محمودی

خودسازی چیه؟

شهدای هیرمند: ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺁﻳﺎﺕ ﻗﺮﺁﻥ ﻭ ﺭﻭﺍﻳﺎﺕ، ﮔﺎﻡ ﺍﻭﻝ ﺧﻮﺩﺳﺎﺯﻱ ﻭ ﺳﻴﺮ ﻭ ﺳﻠﻮﻙ، ﺗﺮﻙ ﻣﺤﺮﻣﺎﺕ ﻭ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻭﺍﺟﺒﺎﺕ ﺍﺳﺖ . ﺑﺎﻳﺪ ﻭﺍﺟﺒﺎﺕ ﺍﻟﻬﻲ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﺍﻱ ﻛﻪ ﻋﻠﻢ ﺩﺍﺭﺩ، ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﺍﺩﻩ ﻭ ﻣﺤﺮﻣﺎﺕ ﺍﻟﻬﻲ ﺭﺍ ﻧﻴﺰ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﺍﻱ ﻛﻪ ﻣﻲ ﺩﺍﻧﺪ، ﺗﺮﻙ ﻛﻨﺪ . ﺍﻳﻦ ﻣﺴﺌﻠﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻋﻠﻢ ﻫﺎﻱ ﺟﺪﻳﺪﻱ ﺑﻪ ﻣﺎ ﻋﻄﺎ ﻛﻨﺪ .ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﻛﺮﻳﻢ ﺍﺯ ﻣﺴﺌﻠﻪ ﺧﻮﺩﺳﺎﺯﻱ ﺑﺎ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺗﺰﻛﻴﻪ ﻭ ﺗﺰﻛﻲ ﻳﺎﺩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﻟﻐﻮﻱ ﺁﻥ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﺍﺳﺖ ﺍﺯ : ﭘﺎﻙ ﻧﻤﻮﺩﻥ ﺧﻮﺩ ﺍﺯ ﻧﺎﭘﺎﻛﻲ ﻫﺎ .ﺁﻳﺖ ﺍﻟﻠﻪ ﺑﻬﺠﺖ ﺩﺭ ﺟﻮﺍﺏ ﺳﺆﺍﻟﻲ ﻛﻪ ﭘﺮﺳﻴﺪﻩ ﺷﺪﻩ : ﺗﺼﻤﻴﻢ ﺑﻪ ﺳﻴﺮ ﻭ ﺳﻠﻮﻙ ﺩﺍﺭﻡ، ﭼﻪ ﻛﻨﻢ؟ ﻣﻲ ﮔﻮﻳﺪ : ﺗﺮﻙ ﻣﻌﺼﻴﺖ ﺑﺮﺍﻱ ﺗﻤﺎﻡ ﻋﻤﺮ ﻛﺎﻓﻲ ﻭ ﻭﺍﻓﻲ ﺍﺳﺖ،ﺍﮔﺮﭼﻪ ﻫﺰﺍﺭﺳﺎﻝ ﺑﺎﺷﺪ.

شروع راه:

ﺑﺎﻳﺪ ﮔﻔﺖ ﺍﻭّﻟﻴﻦ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺧﻮﺩﺳﺎﺯﻱ، ﺗﻨﺒﻪ ﻭ ﺑﻴﺪﺍﺭﻱ ﺍﺳﺖ . ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﻛﻪ ﺑﺎﻳﺪ ﺷﺮﻭﻉ ﻛﺮﺩ ﻭ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻧﺎﭘﺎﻛﻲ ﻫﺎ ﺟﺪﺍ ﻛﺮﺩ.ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻥ ﮔﻔﺖ ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﺍﻭّﻟﻴﻦ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺭﺍ ﮔﺬﺭﺍﻧﺪﻩ ﺍﺳﺖ؛ ﺑﺎ ﻓﻜﺮ ﻭ ﻋﻘﻞ، ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﺭﺳﻴﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺍﻳﻦ ﻋﺎﻟﻢ ﺟﺎﻱ ﻣﺎﻧﺪﻥ ﻧﻴﺴﺖ ﻭ ﺍﻳﻦ ﻫﻤﻪ ﺍﻣﻜﺎﻧﺎﺕ ﻭ ﺑﻌﺜﺖ ﺍﻧﺒﻴﺎ ﺑﺮﺍﻱ ﺣﻴﻮﺍﻧﻲ ﺯﻳﺴﺘﻦ ﻧﻴﺴﺖ .” ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻣﺮﺣﻠﻪ ‏( ﺗﻔﻜﺮ ﻭ ﺗﻨﺒﻪ ‏) ﻧﻮﺑﺖ ﺑﻪ ﻣﺮﺣﻠﻪ ‏« ﺗﻮﺑﻪ ‏» ﻣﻲ ﺭﺳﺪ؛ ﻳﻌﻨﻲﺟﺒﺮﺍﻥ ﺁﻥ ﭼﻪ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺭﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ .ﺟﺒﺮﺍﻥ ﺣﻘﻮﻕ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﻛﻪ ﺿﺎﻳﻊ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻳﻢ ﻭﺟﺒﺮﺍﻥ ﺣﻘﻮﻕ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻛﻪ ﺑﺮ ﮔﺮﺩﻥ ﻣﺎ ﺑﺎﻗﻲ ﻣﺎﻧﺪﻩ ﺍﺳﺖ . ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺍﻳﻦ ﺗﻮﺑﻪ ﺑﻪ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﻋﺰﻡ ﺍﺳﺖ .ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ‏( ﺻﻠﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﺍﻟﻪ‏) ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺍﻧﺪ : ﻫﺮ ﻛﺲ ﺁﻥ ﭼﻪ ﺭﺍ ﻣﻲ ﺩﺍﻧﺪ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﻫﺪ،ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻋﻠﻢ ﻣﺠﻬﻮﻻﺕ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻣﻲ ﻓﻬﻤﺎﻧﺪ .

 ادامه راه:

ﻟﺰﻭﻡ ﻭﺟﻮﺩ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﺩﺭ ﻣﺴﻴﺮ ﺗﺰﻛﻴﻪ ﻭ ﺧﻮﺩﺳﺎﺯﻱ که ﺳﺘﺎﺩ ﺍﻭّﻟﻴﻪ ﺑﺮﺍﻱ ﻫﻤﮥ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎ ﻭ ﺭﺍﻫﻨﻤﺎﻱ ﺁﻧﺎﻥ، ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﺳﺖ . ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ : ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺳﺮﭘﺮﺳﺖ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﻧﺪﮔﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺗﺎﺭﻳﻜﻲ ﻫﺎ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﻧﻮﺭ ﻣﻲ ﻛﺸﺎﻧﺪ .”ﭘﺲ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻌﺎﻧﺖ ﻭ ﺗﻮﻛﻞ ﺑﺮ ﺍﻭ ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻥ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺭﺍﻩ ﮔﺎﻡ ﻧﻬﺎﺩ ﻭ ﺍﮔﺮ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻣﺴﻴﺮ، ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺷﺨﺼﻲ ﻭﺍﺭﺳﺘﻪ، ﺻﺎﻟﺢ ﻭ ﻣﺘﻘﻲ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﺴﻴﺮ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩ، ﺍﺯ ﺍﻭ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ،ﺩﺭ ﺳﺆﺍﻟﻲ ﺍﺯ ﻣﺤﻀﺮ ﺁﻳﺖ ﺍﻟﻠﻪ ﺑﻬﺠﺖ ﭘﺮﺳﻴﺪﻩ ﺷﺪ : ﺁﻳﺎ ﺍﻳﻦ ﻣﺴﻴﺮ ﻧﻴﺎﺯ ﺑﻪ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﺩﺍﺭﺩ؟ ﺩﺭ ﺟﻮﺍﺏ ﻓﺮﻣﻮﺩﻧﺪ : ﺍﺳﺘﺎﺩ ﺗﻮ ﻋﻠﻢ ﺗﻮ ﺍﺳﺖ، ﺑﻪ ﺁﻥ ﭼﻪ ﻣﻲ ﺩﺍﻧﻲ ﻋﻤﻞ ﻛﻦ، ﺁﻥ ﭼﻪ ﺭﺍ ﻧﻤﻲ ﺩﺍﻧﻲ ﻛﻔﺎﻳﺖ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ.

که چه بشود:

ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺑﺘﻮﺍﻧﻴﻢ ﻳﺎﺭ ﻭ ﻳﺎﻭﺭ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ‏( ﻋﺠﻞ ﺍﻟﻠﻪ ﺗﻌﺎﻟﻲﻓﺮﺟﻪ‏) ﺷﻮﻳﻢ ﻫﻤﺎﻥ ﺍﺟﺮﺍﻱ ﺩﺳﺘﻮﺭﺍﺕ ﺩﻳﻨﻲ؛ ﻳﻌﻨﻲ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻭﺍﺟﺒﺎﺕ ﻭ ﺗﺮﻙ ﻣﺤﺮﻣﺎﺕ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﻛﺎﺭ ﻭ ﺁﻏﺎﺯ ﺭﺍﻩ ﺑﺮﺍﻱ ﺧﻮﺩ ﺳﺎﺯﻱ ﻭ ﺗﻬﺬﻳﺐ ﻧﻔﺲ ﺍﺳﺖ .

  • امید محمودی
به گزارش همه با هم به نقل از پایگاه حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، یک سرفصل دیگری که مطرح میخواهم بکنم مسئله‌ی امنیّت است... و به نظر من سه بخش هم در اینجا مورد توجّه است:
۱.روحیّه‌ی انقلابی و دینی مردم
۲.دستگاه‌های نظامی و امنیتی
۳.ابزار و وسیله های دفاعی و نظامی
هر کسی این سه عامل را تضعیف کند،به ضرر کشور اقدام کرده است.
  • امید محمودی

تلاش آل سعود برای مخفی کردن معجزه میلاد امیرالمومنین(ع) در کعبه

 

شکاف (رکن یمانی) هرساله در روز ۱۳ رجب (ولادت حضرت علی(ع) ) ترک برمی دارد و حکومت عربستان سعودی برای اختفاء این حقیقت و سرپوش گذاردن بر این معجزه الهی – کمیته ای را مامور تعمیر و مرمت خانه خدا کرده اند که هرساله این تعمیر انجام می گیرد.

از سندهای موثق تاریخ است که مادر حضرت امیرالمومنین علی ابن ابیطالب(ع) حضرت فاطمه بنت اسد وضع حمل ایشان را در خانه کعبه انجام داده اند و ورود ایشان به خانه از راه درب نبوده بلکه با شکافته شدن دیوار خانه ایشان وارد حریم شده و دیوار بسته شده و . . . تا ایشان بعد از سه روز ازخانه کعبه خارج می شوند.

اخیرا به خواست خدا علی رغم پوششهای حفاظتی این حقیقت برملا شده است که همان شکاف (رکن یمانی) هرساله در روز ۱۳ رجب (ولادت حضرت علی(ع) ) ترک برمی دارد و حکومت عربستان سعودی برای اختفاء این حقیقت و سرپوش گذاردن بر این معجزه الهی – کمیته ای را مامور تعمیر و مرمت خانه خدا کرده اند که هرساله این تعمیر انجام می گیرد.

در این عکسها که درسالهای مختلف گرفته شده است کاملا واضح است که سنگهای این قسمت خاص در سنوات مختلف به اشکال گوناگون تعمیر گردیده؛ حتی میخهای آهنی بکار رفته که از ترکهای مجدد جلوگیری شود.

در رکن یمانی اثر ترک واضح و آشکار است 
تلاش آل سعود برای مخفی کردن معجزه میلاد امیرالمومنین(ع) در کعبه+ تصاویر

تلاش آل سعود برای مخفی کردن معجزه میلاد امیرالمومنین(ع) در کعبه+ تصاویر

 

  • امید محمودی